عوامل موثر در قیمت ترازو و خرید آن

خرید ترازو فروشگاهی

ترازو و یا وزن سنج یا جرم سنج ابزاری برای اندازه گیری وزن یا جرم اجسام است.  قدیمی ترین نمونه استفاده از ترازو به 2000 سال قبل از میلاد برمی گردد. جالب است بدانید که مفهوم توزین از تمدن های اولیه نشان می گیرد که غلات، لباس ها و سایر کالاها را وزن می کردند. خرید ترازو را به شما پیشنهاد می کنیم. برای آشنایی بیشتر با عوامل موثر در قیمت ترازو و خرید آن و خرید ترازو فروشگاهی و خرید ترازو خاص  و با کیفیت با ما همراه باشید.

کاربرد خرید ترازو فروشگاهی دیجیتال

 هایپر مارکت ها
 سوپرها
 میوه فروشی ها و بازارهای سبزیجات
 قنادی ها
 فروشگاه گوشت و مرغ
 محصولات لبنی
 و …
ترازو فروشگاهی  با ترازوهای 5 و 10 گرمی می باشد و این دستگاه با این دقت در تمامی فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، پروتئین فروشی ها، لبنیات، میوه فروش ها، هایپراستار و بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای مورد استفاده قرار می گیرد. سایز آن معمولاً حدود 40*50 است و از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. اصولا دارای حافظه مستقیم و غیرمستقیم برای نام محصول و قیمت هستند و به کامپیوتر متصل می شوند.

عوامل موثر در قیمت ترازو و خرید آن

ترازوهای صنعتی: گروهی از ترازوها هستند که بدنه مقاومی با کاربری های مختلف دارند که از جمله این ترازوها می توان به ترازو قطعه شماری اشاره کرد که امکان شمارش قطعات را دارد و در هنگام توزین تعداد قطعات را می شمارد. 
ترازو خانگی: گروهی از ترازوهای دیجیتالی است که معمولاً به صورت کاسه ای تولید می شود و در آشپزخانه منازل مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو به ترازو خانگی معروف است.
زیر پا: گروهی از ترازوهای دیجیتالی است که بدون اپراتور بوده و نمایشگر ترازو روی بدنه نمایش داده می شود و نمایشگر با مواد بدنه ترازو دیجیتال پوشانده می شود.
ترازو فروشگاهی: از گروه پرفروش ترازوهای دیجیتالی است که در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، تمرکز اکثر تولیدکنندگان به دلیل حجم بالای فروش روی این ترازو است، خرید ترازو فروشگاهی از تنوع بالایی برخوردار است و پیشرفته ترین آن ها ترازو ترازو چاپگر لیبلی است که در کنار تولید بارکد واقعی، هماهنگی با صندوق فروشگاهی را آسان کرده است.

خرید ترازو آزمایشگاهی

گروهی از ترازوهای صنعتی است که دارای دقت بسیار بالا و قابلیت توزین مواد بسیار ریز و گرم می باشد. ترازو آزمایشگاهی معمولا دارای یک محفظه توزین است که از نفوذ و تداخل هوای اطراف ترازو می کاهد.

قیمت خرید ترازو

قیمت ترازو دیجیتال نسبت به کارایی و تاثیری که در استفاده از این نوع ترازو برای مکان های مختلف دارد بسیار مناسب است. استفاده از این نوع ترازوها در فروشگاه ها و حساسیت آنها در عملیات توزین منجر به سود واقعی خواهد شد.
عوامل مختلفی بر قیمت این ترازو تاثیر می گذارد. یکی از این موارد، نوع ترازو با توجه به کاربرد آن است. مهم است که ترازو برای استفاده در کدام مکان مناسب باشد.

حتما بخوانید  خرید باسکول، باسکول دام و طیور

عوامل موثر بر قیمت ترازو

عوامل زیادی تعیین کننده قیمت نهایی ترازوی دیجیتال سه صفر هستند. اولین عامل مهمی که بر قیمت ترازو تاثیر می گذارد ظرفیت ترازو است، یعنی محدوده اندازه گیری وزن، هر چه قیمت ترازو بالاتر باشد و ترازو گرانتر باشد، قطعا ظرفیت آن بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال قیمت ترازو سه صفر با ظرفیت 120 گرم بسیار بیشتر از ترازو با ظرفیت 10 گرم است.

جنس بدنه

جنس بدنه ترازو یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت نهایی ترازو است. بدنه باید از موادی ساخته شود که دارای استحکام کافی، مواد اولیه و مواد مصرفی باشد. در ساخت ترازو باید کیفیت لازم را داشته باشند. ترازوها معمولاً از شیشه نشکن یا پلاستیک و آلومینیوم ساخته می شوند.

ترازو شمارش

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت ترازو، قابلیت شمارش قطعات است. این ویژگی هم در مقیاس سه صفر آزمایشگاهی کاربرد دارد و هم در قیمت ترازوی سه صفر جواهرات تاثیر دارد. برای قطعه شماری ابتدا تعدادی قطعه هم وزن را روی ترازو می گذاریم و به ترازو اعلام می کنیم که این وزن برای 10 عدد است. پس از آن، قطعات را برداشته و تعدادی از قطعات مشابه را روی ترازو قرار می دهیم. در نهایت، ترازو مشخص می کند که چند قطعه روی ترازو قرار گرفته است. این ویژگی بیشتر در آزمایشگاه استفاده می شود اما در طلاسازی نیز کاربرد دارد.

کیفیت عامل موثر بر قیمت ترازو

. استفاده از مواد اولیه مرغوب و زیبایی و ظرافت ترازو نیز در قیمت نهایی موثر است.

دقت و حساسیت در اندازه گیری

هرچه دقت و حساسیت ترازوی جواهر فروشی دیجیتال بیشتر باشد، قیمت آن ترازو بیشتر خواهد بود.

ویژگی ها و قابلیت های اندازه گیری

عوامل موثر در قیمت ترازو و خرید آن، قابلیت اندازه گیری طلا با واحدهای مختلف، قابلیت صفر کردن، خطای کم، نوع کالیبراسیون، قابلیت شمارش قطعه، قابلیت توزین درصد، درجه بندی خوانا، داشتن حافظه و قابلیت تبدیل واحدها به یکدیگر از ویژگی های مثبتی است که قیمت 3 را افزایش می دهد. مقیاس صفر
شرکت سازنده و برند سازنده از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت ترازوی  هستند.

ویژگی ها و قابلیت های اندازه گیری

اعتبار شرکت

 برند سازنده ترازو دیجیتال بسیار مهم است، انواع برندهای مختلف اگرچه ممکن است قیمت ارزانی داشته باشند اما به زودی دچار اختلال می شوند و باید تعمیر و تعویض شوند. در نتیجه خرید محصولی از برند اصلی که تست های خود را از نظر اعتبار و کیفیت محصول در بازار در بین مشتریان پس داده باشد، حتی اگر قیمت بالاتری داشته باشد، گزینه بهتری است.

سرعت مقیاس

قیمت ترازو  نیز بر اساس شتاب سیستم توزین تغییر می کند. خرید ترازوی سه صفر آزمایشگاهی یا زرگری از نمایندگی های معتبر و مجاز در سراسر کشور منجر به این می شود که مشتری محصول را به قیمت واقعی خریداری کند. 

تنظیم

قیمت تراز بستگی به نوع کالیبراسیون ترازو دارد. این تأثیر تا حدی به برند ترازو بستگی دارد. اکثر طلافروشان زمانی که قصد خرید ترازو سه صفر را دارند قبل از بررسی قیمت ترازو یک صدم به نوع کالیبراسیون ترازو خارجی یا داخلی و همچنین برند آن توجه می کنند. کالیبراسیون مقیاس چیزی است که باید در یک برند مقایسه شود.

حتما بخوانید  بهترین ترازو دیجیتال فروشگاهی

قابلیت وزن دهی درصد

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ترازوی که ممکن است در ترازو 3 صفر آزمایشگاهی نیز مورد استفاده قرار گیرد، قابلیت وزن دهی درصدی است که بر قیمت ترازو 3 صفر تأثیر می گذارد. اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، قابلیت توزین درصد به این صورت است. در یک واحد تولیدی برای اطمینان از هم وزن بودن قطعات تولیدی، یک نمونه مرجع روی ترازو گذاشته و سپس بقیه نمونه ها را روی ترازو گذاشته و در نهایت ترازو اعلام می شود.

نکات مهم در خرید ترازو با کیفیت

اولین چیزی که باید قبل از خرید ترازو در نظر بگیرید این است که مشخص کنید ترازو قرار است برای شما چه کاری انجام دهد. خرید ترازو فروشگاهی برای خانه انتخابی نامناسب است. علاوه بر این، اگر قصد اندازه گیری دقیق اجسام بسیار کوچک را دارید، بهتر است به دقت اندازه گیری آن نیز توجه کنید. نکته مهم دیگر برای خرید ترازو توجه به قیمت آن است. اگر می خواهید ترازو برای مصارف خانگی خود تهیه کنید بهتر است به سراغ قیمت بهتر بروید زیرا هر چه ترازو دقیق تر باشد قیمت آن بیشتر می شود.

خرید ترازو فروشگاهی
خرید ترازو فروشگاهی

ترازو دیجیتال بهتر است یا آنالوگ

اینکه کدام یک بهتر است، ترازوهای شماره گیری یا دیجیتال، کاملاً به نوع جسمی که می خواهید جرم آن را اندازه گیری کنید بستگی دارد.

 ترازو دیجیتال بهتر است یا ترازو دستی

معمولا ترازوهای دیجیتال بهتر از ترازوهای دیجیتالی خود هستند. چون دقت بیشتری از خود نشان می دهند.

تفاوت بین ترازو دیجیتال و ترازو دستی

این دو مقیاس در نحوه نمایش و پردازش با هم تفاوت دارند. به طوری که ترازوهای صفحه ای وزن را با استفاده از فنر اندازه گیری می کنند، اما ترازوهای دیجیتال دارای قدرت پردازش سیگنال هستند که جرم اجسام را روی صفحه نمایش دیجیتال نشان می دهد.

ساده ترین ترازو

با گذشت زمان، انواع ترازو بر اساس نوع استفاده آنها ساخته شد. برخی از آنها عبارتند از: قپان، ترازوهای آبی و ترازوهای مختلط از جمله ترازو خرد. این ترازوها بسیار پیچیده تر از انواع معمولی و ساده بودند و دارای پله های بیشتری بودند که تعداد آنها در پیشرفته ترین ها به پنج پله می رسید. وزن کردن اجسام در مقیاس معمولی با پله های معلق در هوا انجام شد. اما در تعادل آب، جسم مورد نظر در آب غوطه ور شد و بر اساس «اصل ارشمیدس» وزن مخصوص آن به دست آمد. در ترازوهای ترکیبی توزین هم در آب و هم در هوا قابل انجام است. قپان بر خلاف ترازوهای دیگر تنها یک پله داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *